אנו משתמשים בעוגיות (Cookies) ובטכנולוגיות דומות לצורך הפעלת האתר, ניתוח שימוש, שיפור חוויית הגלישה, והתאמת תכנים ושירותים להעדפותיך.
חלק מהעוגיות הינן חיוניות לתפעול האתר, ואחרות נועדו למטרות סטטיסטיות, שיווקיות או מותאמות אישית.
לחיצה על "אישור" מהווה הסכמה לשימוש בכל סוגי העוגיות כמפורט במדיניות הפרטיות שלנו. ניתן לשנות את הגדרות העוגיות בכל עת באמצעות לחיצה על "ניהול הגדרות".
הכרה באבחונים דידקטיים חיצוניים - הנחיות למאבחנים
מרכז נגישות
על מנת שהאבחון יתקבל במרכז הנגישות ברופין, יש לוודא מול המאבחן, שהוא עומד בקריטריונים המופרטים להלן:
- על המאבחן למלא את השאלון הבא - לחצו להורדה
- על המאבחן לבדוק את התחומים הבאים: קריאה, כתיבה, מנגנוני השפה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב, זיכרון, קשב וריכוז, אנגלית ומתמטיקה.
- על האבחון להיערך בשפת האם של הסטודנט/ית. עם זאת, האבחון חייב לכלול בחינה של תפקודי השפה העברית והאנגלית.
- כלי האבחון צריכים להיות בעלי נורמות התואמות לאוכלוסייה הבוגרת (למשל, ערכת שתיל (יהל), מבחני חלוץ, ערכת חדד וכו'). לא יתקבלו אבחונים המשתמשים בכלים המיועדים לאבחון ילדים (לדוגמא, "ערכת א-ת", ערכת מסלו"ל וכו').
- על המאבחן/ת לפרט היסטוריה התפתחותית של המאובחן/ת תוך הצגת הישגים מתעודות, מסמכים רפואים, אבחוני ילדות וכו'.
- על המאבחן/ת לרכז את כל תוצאות האבחון בטבלה מסכמת הכוללת את התחום הנבדק, שם המבחן, ציוני גלם וציוני תקן.
- יש לפרט את המטלות המשמשות לביצוע הערכה איכותנית (כגון: הבנת הנקרא, הבעה בכתב, אנגלית ומתמטיקה) הן בגוף הדו"ח והן בטבלה המסכמת.
- במבחני הבנת הנקרא בעברית ובאנגלית יש לבחור טקסטים תואמי גיל ולציין את שם וסוג הטקסט.
- האבחון חייב לכלול בחינה של תפקודי אנגלית ומתמטיקה.
- האבחון צריך לכלול אבחנה ברורה לגבי כל תחום, כלומר האם קיימת או נשללת לקות למידה התפתחותית (דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה ו/או חשד ל- SLI).
- נדגיש כי התאמות בדרכי היבחנות תאושרנה רק כאשר ניתנה אבחנה של לקות למידה התפתחותית. לא תאושרנה התאמות על סמך קושי שאינו מתגבש לכדי לקות למידה התפתחותית ו/או פגיעה בתפקודי הלמידה.
- במידה ובמהלך ביצוע האבחון הדידקטי סבור/ה המאבחן/ת כי קיימת הפרעת קשב וריכוז הפוגעת בתפקודי הלמידה של המאובחן/ת באופן מתמשך, יש להפנות אותו/ה לבדיקה משלימה של נוירולוג או פסיכיאטר כמפורט בחוזר מנהל הרפואה.
- כמו כן, יודגש כי סטודנט/ית אשר יגיש/תגיש אבחון קשב וריכוז ללא התייחסות לאופן ולעוצמת הפגיעה המתמשכת בתפקודי הלמידה שלו/שלה יופנה/ תופנה להשלמת אבחון דידקטי.
- עמידה בדרישות האמורות תמנע עוגמת נפש מסטודנטים/ות המבקשים/ות לבחון זכאות להתאמות על רקע לקות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז.
לשאלות נוספות, יש לפנות למזכירות מרכז הנגישות במייל: csld@ruppin.ac.il