תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות ניהול השיווק

מנהל עסקים

נוסף על תעודת הבוגר ב'מנהל עסקים', בוגרי ההתמחות זכאים לתעודה מהמחלקה בה מצויינת התמחות בניהול השיווק. ​

 

מתכונת הלימודים: 

כ- 3  ימים בשבוע במשך 3 שנים אקדמיות.  בנוסף ייתכנו מספר ימי לימוד מרוכזים שעליהם יקבלו הסטודנטים הודעה מראש.​ לתוכנית הלימודים לחצו כאן>>​

בהתמחות זו תקבלו את הכלים האקדמיים והמעשיים שיעזרו לכם לבנות קריירה בעולמות השיווק.  כאן תבינו את ההיבטים השיווקיים בארגון, החל בחזון, בתכנון האסטרטגיה השיווקית ובתכנון ועריכה של  מחקרים שיווקיים וכלה ביישום תוכנית שיווקית הכוללת אלמנטים טכנולוגיים דיגיטליים ובמדידת תוצאותיה בפרמטרים שיווקיים ופיננסיים.

לאחר לימודי היסוד בשיווק הסטודנטים מנתחים מקרי מבחן של חברות  ישראליות ובינלאומיות ומתנסים במגוון מודלים שיווקיים פרקטיים. ההתמחות מדגישה במיוחד תהליכי קבלת החלטות של מנהלת המותג או מנהלת השיווק ושל הנהלת החברה – החלטות הנוגעות למיצוב, מיתוג, המחרה, פיתוח מוצרים, ערוצי הפצה וכניסה לשווקים חדשים. הסטודנטים מתנסים בתכנון וביישום של אסטרטגיה תקשורתית, ובכלל זה הגדרת קהל היעד, כתיבת בריף ובניית קמפיין פרסומי למדיות שונות ולכלים שיווקיים דיגיטליים.

בשנה ג הסטודנטים לומדים מודלים אסטרטגיים שיווקיים מתקדמים ועובדים בצמוד לחברות ישראליות במסגרת פרויקט גמר יישומי המסייע לחברות  באתגרים שיווקיים. הלימודים בהתמחות כוללים גם השתתפות בסימולציות דיגיטליות, סיורים בתעשייה והרצאות אורח של מנהלים ומנהלות בכירים מהתעשייה.

השתלבות בשוק​ העבודה 

מסלול ההתמחות בניהול השיווק מקנה לסטודנטים כלים מעשיים המאפשרים להם להשתלב בתפקידי שיווק במגוון ארגונים עם סיום הלימודים. בוגרי ההתמחות משתלבים במגוון תפקידים בחברות גדולות ובחברות הייטק, בתפקידי מטה כגון מנהלות שיווק, מנהלי מוצר או מותג, סמנכ"ליות שיווק, מנהלים בכירים בענף הפרסום ואנליסטים שיווקיים.

אירועים מיוחדים שמקיימת ההתמחות:

  • מיטאפ התמחות בניהול השיווק - שבו תפגשו מנהלים ומנהלות שישתפו אתכם בניסיון המעשי שלהם בעולמות השיווק, כך תוכלו ללמוד ממקור ראשון.
  • ​תחרות קמפיינים- בקורס תקשורת שיווקית בהתמחות בניהול השיווק נערכת תחרות קמפיינים החושפת את המשתתפים לעולם המדיה והפרסום באמצעות התנסות בבניית קמפיין ויישומו. המשתתפים מתכננים אסטרטגיה פרסומית ופועלים במתכונת של משרד פרסום הן בזירה הדיגיטלית הן בזירה הלא –מקוונת. 

קורסים לדוגמה:

  • ניהול מוצרים ומותגים – קורס מתקדם בשיווק במסגרתו הסטודנטים מנתחים אירועים של חברות בינלאומיות ולומדים כיצד מודלים שיווקיים מתקדמים ופרקטיים מתקיימים בזירה. הקורס מתמקד בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות של מנהלת המותג או מנהלת השיווק והנהלת החברה בהיבטים שונים כגון - בידול, מיצוב, מיתוג, המחרה, הפצה, פיתוח מוצרים חדשים וכניסה לשווקים חדשים.
  • אסטרטגיה שיווקית גלובלית – בקורס זה הסטודנטים נחשפים לעקרונות התכנון האסטרטגי בהיבטים מקומיים ובינלאומיים, מבנים אסטרטגיים שונים והגורמים המשפיעים על יצירתם, תחת השפעת השינויים הגלובליים. נושאי הקורס : מודלים לתכנון אסטרטגי, השפעת הסביבות השונות על אופן התכנון, אסטרטגיות להתמודדות במצבי שוק משתנים, אסטרטגיות צמיחה, תכנון פעילות בינלאומית ובחינת המאפיינים המשפיעים על פעילות זו. 
  • תקשורת שיווקית – הקורס מתמקד בעולם הפרסום: מטרות הפרסום, אסטרטגיות פרסומיות, הדינמיקה של המערכת הפרסומית, התהליכים שעובר הצרכן מחשיפתו לפרסומת ועד לקנייה בפועל, החלטות אסטרטגיות וסוגיות טקטיות הקשורות בקביעת קהל היעד, תקציב הפרסום, תמהיל המדיה ותוכן המסר הפרסומי, הערכת אפקטיביות הפרסומת, ניתוח מסע פרסום. במסגרת זו הסטודנטים משתתפים בתחרות קמפיינים.
  • מחקרי שוק – הקורס מקנה לסטודנטים ארגז כלים יישומיים מגוון לחקר שווקים, ביניהם כלים מסורתיים כסקרים, קבוצות מיקוד ולקוח סמוי וכלים חדשניים כניטור תגובות ברשתות החברתיות. יילמדו היישומים של שיטות אלו לקבלת החלטות בארגון: בדיקות קונספט למוצרים ושירותים חדשים, חיזוי פוטנציאל שוק והחלטות  Go -> No Go, שיפור איכות שירות, החלטות קמפיין פרסומי ועוד.
  • סימולציה דיגיטלית בשיווק – תחרות מקוונת בין צוותים של סטודנטים בעולם וירטואלי. במהלך הסימולציה כל צוות מנהל חברה הבונה מותגים ומשווקת אותם בעולם. הצוותים נדרשים לקבל החלטות שיווקיות המשפיעות על ביצועיהם. סימולציה זו שמה דגש על "למידה תוך כדי עשייה". בסיום הסימולציה הסטודנטים ינתחו את הביצועים של כלל החברות ויסיקו תובנות ניהוליות לגבי ההחלטות שהם עצמם קיבלו.
  • שיווק דיגיטלי – הסטודנטים לומדים להקים נכסים דיגיטליים ולנהל קמפיינים באינטרנט עבור עסק אמיתי. בנוסף הסטודנטים מקימים אתר ודפים עסקיים במדיה החברתית, יצירת תוכן שיווקי אפקטיבי וניהול קמפיינים בסיסיים בגוגל ובפייסבוק. זהו קורס מעשי שכולל את הפלטפורמות והכלים החשובים והשימושיים ביותר כיום בעולם השיווק הדיגיטלי.
  • ​​התנסות מעשית – במסגרת פרויקט הגמר תעבדו עם חברות ישראליות אמיתיות ותתנסו בפתרון מגוון רחב של אתגרים שיווקיים. המתמחים צוברים ניסיון שיווקי מהשטח ורוכשים הבנה מעשית טובה יותר לגבי מגוון העיסוקים האפשריים בתחום השיווק.​

התמחות בניהול משאבי אנוש ופיתוח ארגוני>>
התמחות במערכות מידע>>​