רם שובל

ראש מחלקת שירות לקוחות בחברת נמל אשדוד

מוסמך (MA) בלוגיסטיקה ושרשרת האספקה הגלובלית

​​​אני בוגר תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול, ותואר שני במנהל עסקים. שני התארים בהצטיינות מאוניברסיטת בן-גוריון. התואר השני בלוגיסטיקה הוא למעשה "תואר זקונים". כיום, אני ראש מחלקת שירות לקוחות בחברת נמל אשדוד, כחמש שנים. המחלקה פועלת מול כלל סוגי הלקוחות והמגזרים, בהם סוכני אוניות המייצגים את חברות הספנות, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, חברות תובלה, יבואנים ויצואנים, וכן קהל רחב. מטרתה להגדיל את שביעות רצון הלקוחות, ליעל תהליכי עבודה, לפתוח צווארי בקבוק, להגביר את זמינות ושקיפות המידע, ולהוות כתובת ללקוחות בכל נושא הדורש טיפול מיוחד.
לפני כן, ניהלתי את תחום הפרויקטים במחלקת המחשוב של הנמל, ועסקתי בפיתוח, יישום והטמעה של מערכות מידע בנמל.​

נרשמתי לתואר הן בשל עניין כללי והן העובדה שהחומר הנלמד שם פותח אופקים עבורי כמנהל שירות לקוחות, ומעשיר את הידע בתחום הלוגיסטיקה והספנות. התואר בהחלט סיפק את הסחורה, והציג תמונה רחבה של השרשרת הלוגיסטית, תהליכי סחר ימי, דילמות בתכנון קווי ספנות, נמלים ניהול מלאי ועוד. כמו כן, ניתנה התייחסות לנושאי רגולציה ואיכות סביבה, שהם חלק בלתי נפרד מפעילות הנמל. התכנית כוללת גם קורס ייחודי של משחק סימולציה אנושית. התבקשנו לשחק תפקידים של בעלי עניין והשפעה בסוגיית הקמת נמל ימי ברצועת עזה, החל מראש הממשלה והשרים ועד ראש הראשות הפלסטינית. אני למשל שיחקתי בתפקיד שר התחבורה, וניהלתי וועדה לוגיסטית למשא ומתן עם 'נציגים' של בעלי עניין. המלצתנו אגב, הייתה להמשיך להעביר מטענים לרצועה דרך נמל אשדוד, תוך פתיחת צווארי בקבוק בשרשרת הלוגיסטית.​

התואר מומלץ לעוסקים בתחום הלוגיסטיקה, ספנות, תובלה ושילוח בינלאומי.