אנו משתמשים בעוגיות (Cookies) ובטכנולוגיות דומות לצורך הפעלת האתר, ניתוח שימוש, שיפור חוויית הגלישה, והתאמת תכנים ושירותים להעדפותיך.
חלק מהעוגיות הינן חיוניות לתפעול האתר, ואחרות נועדו למטרות סטטיסטיות, שיווקיות או מותאמות אישית.
לחיצה על "אישור" מהווה הסכמה לשימוש בכל סוגי העוגיות כמפורט במדיניות הפרטיות שלנו. ניתן לשנות את הגדרות העוגיות בכל עת באמצעות לחיצה על "ניהול הגדרות".
נשכחו בצידי אוטוסטרדת המידע:
החסמים הקוגניטיביים והרגשיים המונעים מבני הגיל השלישי לנווט ביעילות באתרים מקוונים
 ד"ר שירלי בר-לב, ד"ר דניאלה איזנברג, וד"ר עדי לוריא
ד"ר שירלי בר-לב, ד"ר דניאלה איזנברג, וד"ר עדי לוריא
זקנה וטכנולוגיהמהפכת המידע כבר כאן! שירותי בריאות מקוונים, שירותי בנקאות מקוונים, אתרים ממשלתיים המעודדים ביצוע פעולות מקוונות. אך האם האתרים הללו מותאמים למהלכי החשיבה, ולמגבלות הקוגניטיביות המאפיינים את גיל הזקנה?
המחקר הנוכחי מאתגר תפיסות קיימות של אוריינות דיגיטלית בכך שהוא מתחקה אחר אסטרטגיות הניווט של בני הגיל השלישי באתר הביטוח הלאומי ומסיק מהם המאפיינים הקוגניטיביים והרגשיים המונעים מהקשישים לנווט ביעילות באתר המקוון.
מסקנתנו היא שתכנון האתרים כך שיתאמו את מהלכי החשיבה המאפיינים את אוכלוסית הקשישים ויתמכו בהם, תקל עלמימוש זכויות וביצוע פעולות, כמו גם תעודד תחושת הישג ותגביר את המסוגלות לניהול עצמי.
מחקר זה נתמך על ידי מכון המחקר של המוסד לביטוח לאומי בישראל
 
					