השיטות הפדגוגיות

 

מתודולוגיה

 

השגת היעדים תתאפשר ראשית לכל על ידי יצירת אווירה של בית, ללא מסגרת בית ספר או מסגרת כלשהי כלל. שנית, על ידי השקעה עצומה של ליווי צמוד העוטף את הילד במשך כל הזמן, שעות רבות הרבה יותר מהמקובל במערכת החינוך. 

 

חלק מתמיכה מיוחדת יוצאת הדופן מתאפשרת באמצעות שימוש נרחב יותר מן המקובל בתיקשוב, תוך דגש על תיקשוב המאפשר לימוד עצמי של התלמיד וחקר עצמי של התלמיד. תיקשוב כזה אינו דבר שבשגרה וכדי להיות יעיל עליו להיות מונחה באופן קפדני. הטכנולוגיה של מערכת ידע אורגנית מהווה כלי חיוני ליישום לימוד פרטני.


עיקר הזמן של התלמיד יוקדש לא להקשבה להוראה פרונטלית אלא ללימוד עצמי. אף הלימוד העצמי הינו, ככל הניתן, לא פסיבי אלא יזום על ידי התלמיד, בקצב של התלמיד וכולל פעילות פרואקטיבית כגון חקר במעבדה.


עיקר הזמן של המורה יוקדש לא להקראת חומר אלא להכרת תלמידיו והכוונתם בחקר שלהם. כן יכול המורה להקדיש זמן לאיתור מקורות מתוקשבים נוספים וטובים יותר, להשקעה בתלמיד ובכיתה על מנת ליצור אווירה טובה והישגים גבוהים.


המטרה הינה הישגים לימודיים גבוהים בהרבה ממה שבדרך כלל לגדי ילדים מיוחדים הונח כי ניתן להשיג על ידי משרד החינוך. ויחד עם זאת, אווירה מאושרת ומהנה בכיתה, אסוציאציות חיוביות עם הלימודים, שימוש בקשיים ובייחודיות של התלמיד דווקא לפיתוח אינטליגנציה לימודית ומחקרית, אינטואיציות שזרות לילד בחינוך הרגיל. איזון ומיזוג פעילויות שונות יכלול אף חינוך טוב יותר בהיבטים הלא-אקדמיים גרידא, כמו ספורט וסביבה, אך בעיקר: חינוך למעורבות חברתית, שירות ותרומה לחברה. ​

בין האמצעים:

  •  מעבדות
  •  דגש על לימוד עצמי
  •  גמישות טקטית תוך דאגה להשגת יעדים אסטרטגיים

כיום קיימת מודעות כללית בכל העולם לצורך בלימוד יותר מכוון תלמיד. כך רשת IB SCHOOLS בה לומדים יותר ממיליון תלמידים בכל רחבי עולם מצהירה:

We encourage a positive attitude to learning by encouraging students to ask challenging questions, to reflect critically, to develop research skills, and to learn how to learn.

אופן ה​לימוד

 

  •  אורגני
  •  מתפתח
  •  רב כיווני
  •  מבוסס על מערכת ידע אורגנית
  •  מחזורי
  •  מחזור חיים ומודל אורגני
  •  מבוסס על הרבה מידע וידע וגילוי ומחקר