נוי נשרי

התמחות קלינית במכון "טריאסט שריג"

בוגרת BA במדעי ההתנהגות, וMA בפסיכולוגיה קלינית גרונטולוגית

אני בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, במסלול פסיכולוגיה, ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית גרונטולוגית במרכז האקדמי רופין. כיום נמצאת במהלך ההתמחות הקלינית במכון "טריאסט שריג".

לימודי הפסיכולוגיה הגרונטולוגית מאפשרים התבוננות על כל מעגל החיים בכל הקשור לשלבי התפתחותו של האדם במהלך חייו, בחולי, במוות ובהחלמה, על ההשפעות הפיזיות והנפשיות ועל ההדדיות וההדהוד ביניהם. אני רואה את לימודי התואר השני בפסיכולוגיה גרונטולוגית, במרכז האקדמי "רופין", כסוג של שליחות והזדמנות לתרום ולעבוד עם אוכלוסייה מוחלשת לצד אפשרות להתפתח אישית ומקצועית. אין לי ספק כי לימודי הפסיכולוגיה ברופין היוו המשך טבעי עבורי לתהליך שהחל כבר במהלך התואר הראשון וימשיך עוד הרבה אחרי.

היחס האישי שקיבלתי ברופין, ההסתכלות בגובה העיניים והתמיכה של המרצים שליווי אותי לאורך כל הדרך לתואר השני לצד הדשא הירוק והגישה החברתית קהילתית של המקום הפכו את הבחירה לקלה עבורי. אני מרגישה כי באמצעות לימודי הפסיכולוגיה הגרונטולוגית  ברופין אוכל לעצב את דרכי המקצועי, להמשיך להתפתח כאדם, כמטפלת וכחוקרת בעתיד.

לכו ללמוד מה שבאמת מעניין אתכם ושגורם לכם להתרגש. הלימודים יכולים להיות חוויה מדהימה אבל גם דורשים הרבה משאבים ולכן הבחירה בלימודים משמעותיים עבורכם תהפוך את המאמץ והקושי לכדאיים. נכון שהמסלול ארוך וקיימים מקצועות כדאיים יותר מבחינה כלכלית אך אני מרגישה שזכיתי בעבודה  שבה תהליך ההתפתחות והלמידה הם חלק אינהרנטי מהמקצוע דבר אשר מבטיח עניין ואתגר בלתי נגמרים לצד תחושת סיפוק ומשמעות.

כיום, במסגרת ההתמחות הקלינית אני עובדת כפסיכולוגית בפנימיית "רננים" בזיכרון יעקב. על אף שאני לא מטפלת בקשישים, אין לי ספק שהזווית הייחודית של לימודי הפסיכולוגיה הגרונטולוגית ברופין תרמו לי רבות מבחינה מקצועית למשל, ביכולת שלי כיום לגעת בנושאים בעלי מטען רגשי כואב כגון מוות ואובדן וכן לסייע להם ליצור נרטיב  מיטיב של חייהם ואף למצוא משמעות. 

בנוסף, אני עובדת כמאמנת התעמלות קרקע ומכשירים. הכלים שרכשתי ברופין הם חלק אינהרנטי מהאני מאמין שלי כמאמנת ומקבלים ביטוי בתוכנית האימונים שלי. למשל, לפני תחרות, על מנת לשפר את הביצועים של המתעמלות, אני משתמשת בכלים קוגניטיביים כגון דימויים מנטליים. כשהן מפחדות אני מסבירה להן על המנגנונים הפיזיולוגים שעומדים בבסיסי הפחד וכדי לעזור להן להירגע  אני משתמשת בתרגילי נשימות וקשיבות לגוף. לימודי הסוציולוגיה פתחו לי פרספקטיבה רחבה המאפשרת לי לראות את הקבוצה הגדולה, ואת התהליכים אשר קורים בה ואילו לימודי הפסיכולוגיה הכנו לי את היכולת להתבונן על הייחוד של כל מתעמלת ולהיות שם עבורה באופן המותאם לה.​