אנו משתמשים בעוגיות (Cookies) ובטכנולוגיות דומות לצורך הפעלת האתר, ניתוח שימוש, שיפור חוויית הגלישה, והתאמת תכנים ושירותים להעדפותיך.
חלק מהעוגיות הינן חיוניות לתפעול האתר, ואחרות נועדו למטרות סטטיסטיות, שיווקיות או מותאמות אישית.
לחיצה על "אישור" מהווה הסכמה לשימוש בכל סוגי העוגיות כמפורט במדיניות הפרטיות שלנו. ניתן לשנות את הגדרות העוגיות בכל עת באמצעות לחיצה על "ניהול הגדרות".
מדעי המחשב
התואר: בוגר (BSc) במדעי המחשב | BSc Computer Science
ראש המחלקה: ד"ר אבנר פריאל
מתכונת לימודי מדעי המחשב
3 שנים אקדמיות, 3-4 ימי לימוד שבועיים (בהתאם לשנת הלימודים)
לימודי קורסי רמות באנגלית ו/או קורסי עברית, למי שנדרש לכך, עשויים להתקיים בימים נוספים על ימי הלימוד הקבועים במערכת.
על התחום מדעי המחשב
תוכנית הלימודים במדעי המחשב מקנה את היסודות התאורטיים והמעשיים של מערכות מחשב ומדגישה, הבנה מעמיקה של מערכות ממוחשבות, ובכלל זה ניהול מאגרי נתונים (דאטה) , ניתוחם וניצולם לטובת מגוון יישומים. מדעי המחשב כוללים נושאי יסוד כגון תאוריות ומודלים של חישוב, אלגוריתמים, ארכיטקטורת מחשבים, מערכות הפעלה והערכת ביצועים, וכן נושאים חדשניים ועדכניים שנמצאים כיום במוקד הפיתוח הטכנולוגי, כגון בינה מלאכותית ומערכות לומדות, ניתוח שפה טבעית, מערכות ענן, מערכות אינטרנטיות, מערכות לעיבוד ולניתוח נתוני עתק (Big Data), אפליקציות מבוססות סלולר ו web .
מטרות לימודי מדעי המחשב
- הלימודים מקנים את הכישורים הנדרשים להשתלבות בשוק העבודה הנוכחי והעתידי בתחומי מדעי המחשב, הבינה המלאכותית ומדעי הנתונים. בוגרי ובוגרות התואר יוכלו להשתלב בתפקידי פיתוח של מערכות תוכנה מתקדמות, מערכות בינה מלאכותית, ניתוח נתונים (Data Science), מערכות אינטרנטיות וענן, אפליקציות ועוד.
- תוכנית הלימודים מדגישה פיתוח מיומנויות וכלים המסייעים לקידום הקריירה - לימוד עצמי, עבודת צוות, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות מורכבות, יצירתיות ויזמות, מיקוד מסרים ותקשורת אפקטיבית.
מדעי המחשב ומהפכת ה- AI
רבים שואלים את עצמם האם תם תור הזהב של מדעי המחשב?
למעשה, הסערה הנוכחית היא רגע משמעותי עבור מדעני המחשב העתידיים. בעוד שכותרות התקשרות מתמקדות בפיטורים ובהאטה בגיוס כוח אדם , מומחי AI בכירים טוענים בתוקף שהידע הבסיסי של תואר במדעי המחשב חיוני יותר מאי פעם. התפיסה שלפיה AI עתיד להחליף מפתחי ג'וניור היא תפיסה מוטעית. AI הוא כלי עוצמתי, אך הוא אינו תחליף לכוונה האנושית, לפתרון הבעיות העמוקות ולחשיבה הארכיטקטונית שאותה מעניקה השכלה רחבה במדעי המחשב. בוגרי ובוגרות התואר , הרוכשים שליטה במושגי הליבה, לא רק לומדים לקודד: הם מתכוננים להיות מפתחי העתיד שיבנו, ישלטו ויכוונו את כלי ה-AI של המחר, המומחיות שהתואר מקנה עתידה להיות חיונית בנוף התעסוקה המתפתח.
הקונצנזוס בקרב בכירים ומובילים בתחום, ובהם: אנדריי קרפטי (שותף ומייסד openAI), מאט גרמן (מנכ"ל AWS) , ברט טיילור (יושב ראש הדירקטוריון OpenAI ובעברו סמנכ"ל הטכנולוגיות של Meta) ועוד, הוא שלימודי מדעי המחשב עודם קריטיים, אך על הבוגרים להתאים את עצמם לשוק העבודה - לאמץ כלי עבודה AI ,להעמיק את הידע התיאורטי והמערכתי, ולפתח כושר שיפוט אנושי שמכונות אינן מספקות.
מבחר ציטוטים (כן, כולל Open AI) המלמדים על החשיבות שיש דווקא כעת בתואר במדעי המחשב:
- "There's never been a better time to study computer science". OpenAI (Chat GPT) CEO Sam Altman.
- "Some people today are discouraging others from learning programming on the grounds AI will automate it. This advice will be seen as some of the worst career advice ever given". Prof.Andrew Ng.
- Amazon Web Service (AWS) CEO Matt Garman has issued a blunt message to enterprises thinking of replacing junior developers with AI, suggesting it's the "dumbest thing" he's ever heard.
- "Learning computer science is not just about learning how to write code… I think it is still critically important to learn computer science . "All programming work is more than just writing code. Computer science is a wonderful profession, which allows one to learn the way systems operate". Bret Taylor-former CTO of Facebook, Chairman of OpenAI, BSc and MSc in computer science from Stanford.
מבנה התכנית ואשכולות התמחות לבחירה
בשנה א
הסטודנטים רוכשים ידע במתמטיקה, הסתברות וסטטיסטיקה, תכנות ואלגוריתמיקה.
בשנה ב
הסטודנטים רוכשים מיומנויות הנחוצות בעולם התעסוקה כגון, העברת מסר וחשיבה יזמית ובוחרים בהתמחות אחת מתוך שתיים:
- בינה מלאכותית ומדעי הנתונים
- פיתוח מערכות תוכנה
בשנה ג
הסטודנטים ממשיכים ללמוד את קורסי ההתמחות ומבצעים פרויקט גמר יישומי. בפרויקט הגמר הסטודנטים מציעים פתרון לבעיה הנדסית או מחקרית מחזית הידע הטכנולוגי. ביצוע פרויקט הגמר דורש מיומנויות, ידע וכלים שנרכשו במהלך הלימודים, ורוב הפרויקטים רבים מבוצעים בשיתוף ובהנחית מהנדסים ותיקים בתעשיית ההייטק ובליווי אקדמי של סגל ההוראה. מתוך הכרה בחשיבותם של פרויקטי הגמר ובהיותם כרטיס כניסה של הסטודנטים לעולם התעשייה, המחלקה עורכת אירוע שנתי להצגת הפרויקטים.