התמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית
MBA - תואר שני במנהל עסקים
מ"מ ראש ההתמחות: ד"ר יואל אסרף
התמחות זו מכשירה מנהלות ומנהלים להובלת ופיתוח עסקים ומותגים בעולם גלובלי – דיגיטלי
מה לומדים בהתמחות?
חברות ישראליות שרוצות לפרוץ לעולם הגדול זקוקות כיום למנהלות ומנהלים משכילים ומתקדמים בעלי אינטליגנציה גלובלית מעמיקה ויכולת פיתוח אסטרטגיה עסקית תוך יישום יכולות שיווק דיגיטליות. מטרת ההתמחות היא לפתח מנהלות ומנהלים בכירים בעלי הבנה אסטרטגית ועסקית המתאימה להובלת ארגונים שפועלים בעולם העסקים הגלובלי. הקורסים מקנים לבוגרים את היכולת לחשוב ולפתח אסטרטגיה באופן שיטתי ומעמיק, לרכוש הבנה ויכולות בתחום השיווק (כולל דיגיטל) ופיתוח נכון של עסקים בינלאומיים (לדוגמא: למה הבדלים בין-תרבותיים חשובים? כיצד בוחרים שווקים חדשים? כיצד נכנסים בפעם הראשונה לשווקים חדשים? כיצד בוחרים שותפים עסקיים ועוד).
לצד דגש על אסטרטגיה, יזמות, פיתוח עסקי והיכרות עם ענפים שונים מושם דגש במסגרת ההתמחות על דיגיטל באמצעות מספר קורסים לדוגמה: שיווק דיגיטלי למנהלים, ניהול טרנספורמציה דיגיטלית המבוססת אסטרטגיה - הקורס כולל היכרות עם טכנולוגיות דיגיטליות חדשות כגון: בינה מלאכותית, ביג דאטה ועוד.
למי מיועדת ההתמחות?
ההתמחות מתאימה לסטודנטים ממגוון תחומים כגון הנדסה, כלכלה, מדעי ההתנהגות, מדעי הים, מנהל עסקים ומשפטים -בעלי ניסיון ניהולי המעוניינים להרחיב ולהעמיק את ההבנה שלהם על עולם העסקים הגלובלי, להכיר לעומק את השפה השיווקית-אסטרטגית ולהתקדם מתפקידי ניהול זוטר לתפקידי ניהול בכירים.
למה צריך מנהלות ומנהלים בעלי הבנה עסקית לעולם גלובלי – דיגיטלי?
ארגונים ישראלים רבים שאינם יכולים להרשות לעצמם כיום להתבסס רק על השוק הישראלי (שהינו קטן יחסית) נדרשים לפתח יכולות ניהול מקצועיות בתחום השיווק, האסטרטגיה, ההבנה של שווקים חדשים ויכולות דיגיטליות כחלק בלתי נפרד מתהליך הבינאום שלהם (לדוגמא: ZIM, WiX, Maytronics, Soda Stream, Amdocs, Checkpoint, Ilmakiage).
מה מיוחד בהתמחות?
- הבנה עמוקה של אתגרי חברות עסקיות הפועלות בעולם גלובלי
- היכרות עם מודלים חדשים בתחום האסטרטגיה והשיווק הבינלאומי
- היכרות עם תהליך הטרנספומציה הדיגיטלית וטכנולוגיות דיגיטליות
- ניתוח אירועים עסקיים מהארץ והעולם של סטארט-אפים וחברות גדולות
- למידה חווייתית באמצעות הרצאות בכירים מהתעשייה וסימולציות
בסמינר המחקר - שטח של ההתמחות, הסטודנטים והסטודנטיות מנהלים מחקר אקדמי אמיתי המבוסס על דאטה ממנהלות ומנהלים בחברות ישראליות בעלות פעילות בינלאומית במסגרת זו הם יוצאים לשטח להיפגש ולאסוף נתונים מחברי הנהלה בכירים של חברות ישראליות עם פעילות גלובלית.
קורסים מתוכננים לשנת הלימודים תשפ"ה
(נתון לשינוי בהתאם להחלטת ועדת הוראה של התוכנית)
- ניהול עסקים בראייה גלובלית
- מצויינות, יזמות ופרקטיקה בשווקים גלובליים
- ניהול טרנספורמציה דיגיטלית
- התעשייה הישראלית: אתגרי העידן הגלובלי
- שיווק בינלאומי ופיתוח עסקי
- שיווק דיגיטלי למנהלים
- סימולציה דיגיטלית באסטרטגיה שיווקית
- סמינר מחקר בשיווק ואסטרטגיה גלובלית
ראש ההתמחות: ד"ר יואל אסרף , (Ph.D אוניברסיטת חיפה)
ד"ר יואל אסרף הינו מרצה בכיר במרכז האקדמי רופין. בעל תואר Ph.D מהפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה. ברשותו תואר שני במשפטים LL.M מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני במנהל עסקים MBA בהצטיינות ותואר ראשון BA בכלכלה מאוניברסיטת חיפה.
תחום המחקר של ד"ר אסרף נמצא בנקודת הממשק של אסטרטגיה ועסקים בינלאומים בנושאים כגון: פיתוח פעילות בינלאומית, יישום יצירתיות בעולם עסקים גלובלי, יכולות שיווק גלובליות, אג'יליות, ספונטניות, אלתור ותכנון אסטרטגי בסביבה גלובלית. מחקריו פורסמו בכתבי עת מדעיים בינלאומיים כגון, International Business Review ו-International Marketing Review . ד"ר אסרף זכה באות שופט מצטיין לשנים 2020-2019 של כתבי עת International Marketing Review ו- Journal of Global Marketing .
ד"ר אסרף משמש כעמית מחקר במרכז לחקר ארגונים באוניברסיטת חיפה וחבר מערכת במספר כתבי עת אקדמיים. מחקריו הוצגו בכנסים בינלאומיים ברחבי ארה"ב ואירופה וקיבלו סיקור בעיתונות הכלכלית הישראלית (גלובס, דה מרקר, כלכליסט) ובטלוויזיה.
ד"ר אסרף שימש בתפקידים בכירים בתעשייה: מנכ"ל חטיבת הפארמה של חברת הביוטכנולוגיה אנזימוטק, סמנכ"ל שיווק בחברת התרופות דקסל פארמה, דירקטור בחברת הייעוץ האסטרטגי POC ומנהל תחום מוצרים בקבוצת שטראוס.
מיכל וייס, מוסמכת מנהל עסקים-MBA, התמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית, משתפת על חווית הלימודים ברופין ועל החיים אחרי - לחצו כאן>>