התמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית

MBA - תואר שני במנהל עסקים

מ"מ ראש ההתמחות: ד"ר יואל אסרף

התמחות זו מכשירה מנהלות ומנהלים להובלת ופיתוח עסקים ומותגים בעולם גלובלי – דיגיטלי

מה לומדים בהתמחות?

חברות ישראליות שרוצות לפרוץ לעולם זקוקות למנהלות ומנהלים משכילים ומתקדמים בעלי אינטליגנציה גלובלית מעמיקה, מיומנויות שיווק רלוונטיות ויכולת לפתח אסטרטגיה עסקית. מטרת ההתמחות היא לפתח מנהלות ומנהלים בכירים בעלי הבנה אסטרטגית ועסקית שמתאימה להובלת ארגונים הפועלים בעולם העסקים הגלובלי. קורסי ההתמחות מקנים לבוגרים את היכולת לפתח אסטרטגיה באופן שיטתי, ומעניקים הבנה מעמיקה ויכולות בתחום השיווק הבינלאומי (כולל דיגיטל) והפיתוח העסקי (לדוגמה: למה הבדלים בין-תרבותיים חשובים? כיצד בוחרים שווקים חדשים? כיצד נכנסים בפעם הראשונה למדינה חדשה? כיצד בוחרים שותפים עסקיים?).

הקורסים מתמקדים באסטרטגיה, יזמות, פיתוח עסקי והיכרות עם ענפי התעשייה השונים. דגש מיוחד ניתן לעולם הדיגיטל, למשל בקורסים "שיווק דיגיטלי למנהלים" ו"ניהול טרנספורמציה דיגיטלית", המספקים היכרות עם טכנולוגיות כגון בינה מלאכותית וביג דאטה.

למי מיועדת ההתמחות?

ההתמחות מתאימה לסטודנטים בעלי ניסיון ניהולי ממגוון תחומים, ובהם הנדסה, כלכלה, מדעי ההתנהגות, מדעי הים, מנהל עסקים ומשפטים, המעוניינים להרחיב ולהעמיק את ההבנה שלהם בעולם העסקים הגלובלי, להכיר לעומק את השפה השיווקית-אסטרטגית ולהתקדם מתפקידי ניהול זוטר לתפקידי ניהול בכירים. 

מה מיוחד בהתמחות?

  • הבנה עמוקה של אתגרי חברות ישראליות הפועלות בעולם גלובלי
  • היכרות עם מודלים חדשים בתחום האסטרטגיה והשיווק הבינלאומי
  • היכרות עם תהליך הטרנספומציה הדיגיטלית וטכנולוגיות דיגיטליות
  • ניתוח אירועים עסקיים של סטארט-אפים וחברות גדולות
  • למידה חווייתית באמצעות הרצאות בכירים מהתעשייה וסימולציות
  • סמינר מחקר-שטח – בסמינר המחקר עורכים הסטודנטים והסטודנטיות מחקר אקדמי אמיתי המבוסס על נתונים שנאספו ממנהלות ומנהלים בכירים בחברות ישראליות בעלות פעילות בינלאומית. במסגרת זו הם יוצאים לשטח להיפגש אישית עם חברי הנהלה בכירים ולאסוף מהם נתונים. 

קורסים מתוכננים לשנת הלימודים תשפ"ו

(נתון לשינוי בהתאם להחלטת ועדת הוראה של התוכנית)

  • ניהול עסקים בראייה גלובלית
  • מצוינות, יזמות ופרקטיקה בשווקים גלובליים
  • ניהול טרנספורמציה דיגיטלית
  • התעשייה הישראלית: אתגרי העידן הגלובלי
  • שיווק בינלאומי ופיתוח עסקי
  • שיווק דיגיטלי למנהלים
  • סימולציה דיגיטלית באסטרטגיה שיווקית
  • סמינר מחקר-שטח בשיווק ואסטרטגיה גלובלית

 

ראש ההתמחות: ד"ר יואל אסרף , (Ph.D אוניברסיטת חיפה)​​

ד"ר יואל אסרף הוא מרצה בכיר במרכז האקדמי רופין. בעל תואר PhD מהפקולטה לניהול באוניברסיטת חיפה, תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר-אילן, וכן תואר שני במנהל עסקים MBA בהצטיינות ותואר ראשון BA בכלכלה מאוניברסיטת חיפה.

תחום המחקר של ד"ר אסרף נמצא בנקודת הממשק של אסטרטגיה ועסקים בינלאומיים בנושאים כגון פיתוח פעילות בינלאומית, יישום יצירתיות בעולם עסקים גלובלי, יכולות שיווק גלובליות, אג'יליות, ספונטניות, אלתור ויכולת התמדה בסביבה גלובלית. מחקריו פורסמו בכתבי עת מדעיים בינלאומיים ובהם International Business Review ו-International Marketing Review. ד"ר אסרף זכה באות שופט מצטיין לשנים 2019–2020 של כתבי עת International Marketing Review ו-Journal of Global Marketing. 

ד"ר אסרף משמש כעמית מחקר במרכז לחקר ארגונים באוניברסיטת חיפה וכחבר מערכת בכמה כתבי עת אקדמיים. מחקריו הוצגו בכנסים בינלאומיים ברחבי ארצות הברית ואירופה וקיבלו סיקור בעיתונות הכלכלית הישראלית (גלובס, דה-מרקר, כלכליסט) ובטלוויזיה. 

בתעשייה הישראלית שימש ד"ר אסרף בתפקידים בכירים כמנכ"ל חטיבת הפארמה של חברת הביוטכנולוגיה אנזימוטק, סמנכ"ל שיווק בחברת התרופות דקסל פארמה, דירקטור בחברת הייעוץ האסטרטגי P.O.C. ומנהל תחום מוצרים בקבוצת שטראוס.

הכירו את מיכל וייס, מוסמכת מנהל עסקים-MBA, התמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית, משתפת על חווית הלימודים ברופין ועל החיים אחרי - לחצו כאן>>