התנסות מעשית וסימולציות
MBA - תואר שני במנהל עסקים
כדי להכין את הסטודנטים להצלחה במציאות העסקית הסוערת ולהמחיש את חשיבות המודלים הנלמדים בתוכנית, תוכנית ה-MBA מייחסת חשיבות מיוחדת לקורסים המעודדים עבודת צוות, ראייה אינטגרטיבית והתנסות מעשית בקבלת החלטות בתנאי תחרות משתנים. בקורסים אלו, המתוארים להלן, משתתפים הסטודנטים במשחקי עסקים אמיתיים ובסימולציות ממוחשבות ואנושיות.
ניהול קרן השקעות בינלאומיות (קורס חובה במסגרת ההתמחות בניהול פיננסי, השקעות ומימון נדל"ן) - שיתוף פעולה עם הפניקס בית השקעות
מנחה: ד"ר סיון ריף
בקורס זה הסטודנטים מתנסים בניהול גוף פיננסי ובהשקעה במגוון מכשירים פיננסיים (מניות, אגרות חוב, אופציות וסחורות) בדגש על השקעות בינלאומיות. קרן ההשקעות RuppInvest מנהלת כסף אמיתי. הסטודנטים מתמנים לתפקידים שונים בקרן – מנכ"ל, סמנכ"ל, אנליסטים, סוקרי מקרו, סוחרים, ביקורת ועוד – ולומדים לעומק על היבטי ההשקעה לטווח ארוך: קביעת אסטרטגיה, בחירת מניות ותעודות, ניתוח דוחות כספיים, זיהוי מגמות ועוד. לקרן יש מועצת מנהלים ובה נציגים בכירים מהמרכז האקדמי רופין ומהגוף הפיננסי שבו היא מתנהלת, בסיום הקורס הסטודנטים מציגים בפני המועצה את ביצועיהם. חלק מרווחי הקרן מחולקים כמלגות לסטודנטים לפי קריטריונים של צרכים חברתיים.
סימולציה דיגיטלית בבניית תוכנית אסטרטגיה שיווקית (קורס חובה במסגרת ההתמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית)
מנחה: ד"ר יואל אסרף
המשתתפים בקורס הופכים לצוות ניהולי בכיר של חברה המפתחת מותג בעולם מוצרי הצריכה ומתחרה על ביצועיו, באופן המדמה את המציאות העסקית. לאורך מספר רבעונים וירטואליים נדרשים הצוותים לקבל החלטות אסטרטגיות ושיווקיות רבות הנוגעות לאפיון המוצר, איכות, המחרה, רמת המלאי, מיצוב, פרסום, מבצעים, הפצה לחנויות פיזיות ואינטרנטיות מסוגים שונים, ולהגיב לחדשות מתפרצות ותרחישים בלתי צפויים. הסטודנטים נדרשים לנתח דוחות כספיים ואינדיקטורים שיווקיים ולהשתמש בהם לצורך קבלת החלטות. לאורך הקורס חווים הסטודנטים ישירות את עולם "ניהול העסקים" ומבינים את השלכות החלטותיהם על הביצועים לנוכח פעילות המתחרים. בסיום הקורס הצוותים מציגים את האסטרטגיות שלהם וסוקרים את ההחלטות הטובות והרעות שקיבלו, וכך מסיקים תובנות באמצעות למידה משותפת.
סימולציה דיגיטלית בניהול עסקים בינלאומיים (קורס חובה במסגרת לימודי ה-MBA)
מנחה: ד"ר כלנית אפרת
המשתתפים בקורס נחשפים למציאות בה פועלים צוותי ניהול בכיר בחברה גלובלית ומתנסים בפעילות בשני צירים עיקריים. האחד הוא קבלת החלטות ניהוליות אסטרטגיות בנושאי מטה-מחקר ופיתוח, לוגיסטיקה, משאבי אנוש, מימון ושיווק; האחר הוא ציר הבינלאומיות, ובו הם נדרשים להחליט באילו מדינות ירחיבו את הפעילות לאורך זמן, וליישם היבטי אסטרטגיה בכל אחד מהשווקים שהם בוחרים להיכנס אליהם. הקורס מדמה תנאי שוק גלובלי תחרותי ומשלב אילוצים ברמה הבינלאומית והמקומית.