התנסות מעשית וסימולציות

MBA - תואר שני במנהל עסקים

כדי להכין את הסטודנטים להצלחה במציאות העסקית הסוערת ולהמחיש את המודלים הנלמדים בתוכנית ה-MBA​, התוכנית מייחסת חשיבות מיוחדת לקורסים המעודדים עבודת צוות, ראייה אינטגרטיבית והתנסות מעשית בקבלת החלטות בתנאי תחרות משתנים. בקורסים המתוארים להלן, משתתפים הסטודנטים במשחקי עסקים אמיתיים ובסימולציות ממוחשבות ואנושיות. 

ניהול קרן השקעות בינלאומיות (קורס חובה במסגרת ההתמחות בניהול פיננסי, השקעות ומימון נדל"ן) - שיתוף פעולה עם הפניקס בית השקעות

מנחה: ד"ר סיון ריף
בקורס זה הסטודנטים מתנסים בניהול גוף פיננסי ובהשקעה במגוון מכשירים פיננסיים (מניות, אגרות חוב, אופציות וסחורות) בדגש על השקעות בינלאומיות. קרן ההשקעות RuppInvest מנהלת כסף אמיתי. הסטודנטים מתמנים לתפקידים שונים בקרן – מנכ"ל, סמנכ"ל, אנליסטים, סוקרי מאקרו, סוחרים, ביקורת ועוד – ולומדים לעומק על היבטי ההשקעה לטווח ארוך: קביעת אסטרטגיה, בחירת מניות ותעודות, ניתוח דוחות כספיים, זיהוי מגמות ועוד. לקרן יש מועצת מנהלים ובה נציגים בכירים מהמרכז האקדמי רופין ומהגוף הפיננסי שבו היא מתנהלת. בסיום הקורס הסטודנטים מציגים בפני המועצה את ביצועיהם. חלק מרווחי הקרן מחולקים כמלגות לסטודנטים לפי קריטריונים של צרכים חברתיים.

סימולציה דיגיטלית בבניית תוכנית אסטרטגיה שיווקית (קורס חובה במסגרת ההתמחות בשיווק ואסטרטגיה גלובלית)

מנחה: ד"ר יואל אסרף
המשתתפים בקורס פועלים כצוותים ניהוליים בכירים של חברה המפתחת מותג בעולם מוצרי הצריכה, ומתחרים על ביצועי המותג באופן המדמה את המציאות העסקית. לאורך כמה רבעונים וירטואליים נדרשים הצוותים לקבל החלטות אסטרטגיות וניהוליות הנוגעות לאפיון המוצר, איכותו, המחרתו, רמת המלאי, מיצוב, פרסום, מבצעים, הפצה לחנויות פיזיות ואינטרנטיות מסוגים שונים, ותגובות לחדשות מתפרצות ולתרחישים בלתי צפויים. הסטודנטים נדרשים לנתח דוחות כספיים ואינדיקטורים ניהוליים ולהשתמש בהם לצורך קבלת החלטות. לאורך הקורס חווים הסטודנטים את עולם ניהול העסקים ומבינים את השלכות החלטותיהם על הביצועים לנוכח פעילות המתחרים. בסיום הקורס מציגים הצוותים את האסטרטגיות שלהם וסוקרים את ההחלטות שקיבלו, ומסיקים תובנות באמצעות למידה משותפת.

סימולציה דיגיטלית בניהול עסקים בינלאומיים (קורס חובה במסגרת לימודי ה-MBA)

מנחה: ד"ר כלנית אפרת
המשתתפים בקורס נחשפים למציאות שבה פועלים צוותי ניהול בכיר בחברה גלובלית ומתנסים בפעילות בשני צירים: האחד הוא קבלת החלטות ניהוליות אסטרטגיות בנושאי מטא-מחקר ופיתוח, לוגיסטיקה, משאבי אנוש, מימון ושיווק; האחר הוא ציר הבינלאומיות, ובו הם נדרשים להחליט באילו מדינות ירחיבו את הפעילות לאורך זמן וליישם היבטי אסטרטגיה בכל אחד מהשווקים שהם בוחרים להיכנס אליהם. הקורס מדמה תנאי שוק גלובלי תחרותי ומשלב אילוצים ברמה הבינלאומית והמקומית.